Thursday, December 4, 2014

Cegah Demam Dengan Vitamin C Shaklee :-)

Ramai di luar sana sudah tahu akan kelebihan-kelebihan produk Shaklee. Malah tidak dapat dinafikan ada yang sudahpun jatuh cinta dengan produk ini :-). Saya juga begitu.

Dulu saya juga 50/50 untuk menggunakan Shaklee sebab dah terbiasa dengan ubat-ubatan seperti paracetamol dan chloropheramine. Ada saja tanda-tanda atau simptom-simptom demam cepat-cepatlah saya makan dua ubat ni. Dah sangat terbiasa. Sampai hati ni menganggap itulah cara terbaik cegah atau atasi demam. Sehinggalah isteri memperkenalkan vitamin C ( sustained release 500mg) Shaklee segala-galanya berubah.

Isteri menjelaskan dengan panjang lebar, itu ini pasal punca dan pencegahan demam juga kesan buruk akibat terlalu bergantung dengan paracetamol / sebarang ubat. Saya suka mendengar. Sehingga satu hari muncul tanda-tanda demam, sakit-sakit sendi, tekak rasa tak selesa, terasa sangat sejuk, walaupun cuaca panas, badan tak bermaya (itu tanda lazim bagi saya). Kemudian melihatkan tanda-tanda begitu isteri memberikan saya dua biji vitamin C.

Alhamdulillah, sehingga keesokan harinya demam tak jadi!

Bila saya melakukan pembacaan, sememangnya tepat. Vitamin C mampu merangsang dan meningkatkan imun badan atau daya tahan badan. Saya masih ingat penerangan seorang doktor di sebuah klinik swasta yang menjelaskan pasal imun badan. Katanya sebelum pengganas menyerang, kita mesti halang dengan menambah bilangan askar supaya bilangan askar yang ramai dapat menumpaskan pengganas. Saya kira itu satu penerangan yang sangat mudah untuk difahami. Maksudnya kita perlu tingkatkan daya tahan badan supaya tidak diserang demam.

Sebab itu, sampai ke saat ini ke mana-mana saja vitamin C Shaklee pasti akan dibawa bersama. Saya dan semua pasti ingin mengelakkan demam lebih awal. Mencegah lebih baik dari mengubati.

Jom dapatkan Vitamin C anda sekarang.

Hubungi Pn. Zurin / En. Azmee di nombor 019-746 1589 / 013-423 4220
@ pm kami di fb http://www.facebook/cqaseh8789

No comments:

Post a Comment